ПОРАДИ ПЕДАГОГАМ
Повернення до навчання під час війни
Правила організації навчання від соціального педагога.
Усе більше школярів повертаються до навчання в дистанційному форматі. Думки батьків розділилися: одні вважають, що ніякого навчання під час війни бути не може, інші — що діти мають навчатися, незважаючи ні на що. Психологи ж підтримують відновлення навчального процесу, але мають деякі зауваження та рекомендації до його організації.
Мета дистанційного навчання під час війни — не лише засвоєння нових знань, а й психологічна підтримка, спілкування, перемикання уваги дітей.
Жодних негативних оцінок, обліку відвідування, об’ємних домашніх завдань тощо — навчання повинно стати допомогою дитині, а не черговим стресом та хвилюваннями.
Зараз не час фокусуватися на вивченні нового матеріалу. Заняття мають бути орієнтованими на повторювання — це буде ефективніше.
Не забувайте про загальні правила дистанційного навчання та гігієну користування гаджетами.
Ставтеся з розумінням до дитячої розсіяності, неуважності й інертності під час онлайн-уроків.
Учителі мають підбадьорювати дітей, а не залякувати негативом на уроках. А відволікатися варто лише на підтримку та турботу, а не на актуальні новини.
Навчання в такий складний час — це новий виклик для педагогів, але знайте, що безумовна любов до дітей та підтримка допоможе стабілізувати психологічний стан дитини.
Пам’ятайте, якщо ви зауважили, що ваш учень надто тривожний, плаксивий або агресивний, одразу зверніться до психолога школи для подальшої психологічної підтримки дитини.
Бережіть себе та близьких.
Поради для педагогів від експерта!!!!
Як навчати під час війни?
«Ми відновили навчання у школі через тиждень після початку повномасштабної війни, в онлайн-режимі, застосовуючи вже знайомі й нові інструменти, методики, розробки, ресурси», — каже академічна директорка «Unique School» Яніна Хіжінська.
Під час освітнього онлайн-марафону «Навчати та навчатися під час війни» проєкту «Навчаємось разом» вона дала кілька важливих порад для організації освітнього процесу під час війни:
- психологічна підтримка та спілкування — головна мета навчання нині;
- заняття мають бути орієнтовані на повторення;
- краще не розпочинати урок з опрацювання нових тем;
- варто уникати негативних оцінок та великих за обсягом домашніх завдань;
- натомість слід створювати для учнів ситуації успіху, позитивну мотивацію, хвалити їх;
- із розумінням ставтеся до неуважності учнів;
- говоріть із дітьми про емоції та почуття;
- нагадуйте про інформаційну гігієну користування ґаджетами;
Про важливість критичного та поміркованого споживання інформації у соцмережах під час війни у своїх рекомендаціях нагадує й Державна служба якості освіти. Поради експертів торкнулися навчального плану, психологічної підтримки учнів та формування у них емоційного інтелекту, наскрізних навичок та компетентностей — тобто основних завдань Нової Української Школи.
В умовах інформаційної війни педагогам важливо розвивати в учнів критичне мислення та разом вчитися перевіряти інформацію, розпізнавати фейки, маніпуляції, аналізувати різні точки зору. У пригоді стануть навчально-методичний посібник «Розвиток критичного мислення в учнів початкової школи», а також добірка матеріалів на порталі «Медіаосвіта і медіаграмотність».
Поради для педагогів від експерта!!!!
Як навчати під час війни?
«Ми відновили навчання у школі через тиждень після початку повномасштабної війни, в онлайн-режимі, застосовуючи вже знайомі й нові інструменти, методики, розробки, ресурси», — каже академічна директорка «Unique School» Яніна Хіжінська.
Під час освітнього онлайн-марафону «Навчати та навчатися під час війни» проєкту «Навчаємось разом» вона дала кілька важливих порад для організації освітнього процесу під час війни:
- психологічна підтримка та спілкування — головна мета навчання нині;
- заняття мають бути орієнтовані на повторення;
- краще не розпочинати урок з опрацювання нових тем;
- варто уникати негативних оцінок та великих за обсягом домашніх завдань;
- натомість слід створювати для учнів ситуації успіху, позитивну мотивацію, хвалити їх;
- із розумінням ставтеся до неуважності учнів;
- говоріть із дітьми про емоції та почуття;
- нагадуйте про інформаційну гігієну користування ґаджетами;
Про важливість критичного та поміркованого споживання інформації у соцмережах під час війни у своїх рекомендаціях нагадує й Державна служба якості освіти. Поради експертів торкнулися навчального плану, психологічної підтримки учнів та формування у них емоційного інтелекту, наскрізних навичок та компетентностей — тобто основних завдань Нової Української Школи.
Методичний посібник для педагогічних працівників.

Всеукраїнський урок з підтримки психічного здоров’я у закладах загальної середньої освіти. Тема уроку:
«ТИ ЯК? Повертаємось до школи!».
Важливо скористатись наступними матеріалами:
- плани-конспекти уроку (додаток 1, додаток 2);
- відео матеріали: «ТИ ЯК? ПОВЕРТАЄМОСЬ ДО ШКОЛИ. 1 урок 2023. Перший урок. Презентація БЕЗКОШТОВНО. Для вчителя. 1.09» http://surl.li/kotzs
- відео матеріали уроку для 1-6 класів https://megogo.net/ua/view/22559076-onlayn-urok-1-6-klas.html
- відео матеріали уроку для 7-11 класів https://megogo.net/ua/view/22559086-onlayn-urok-7-11-klas.html
Урок розроблений у межах Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?», ініційованої першою леді України Оленою Зеленською, у співпраці з Координаційним центром з психічного здоров’я при Кабінеті Міністрів України, Міністерством освіти і науки України, Асоціацією інноваційної та цифрової освіти, відеосервісом «MEGOGO Освіта» за підтримки Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні.
З повагою,
Донецький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти.
Увага! Важлива інформація для дітей і дорослих!
12.02.2023
Соціальний педагог поруч!
Дистанційне навчання
https://eo.gov.ua/osvita-pid-chas-voyennoho-stanu-30-zapytan-ta-vidpovidey/2022/04/18/
Правила поведінки під час дистанційного уроку
https://www.youtube.com/watch?v=drGgyQtCU8A
Увага!
Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти, який набув чинності з 1 січня 2021 року, обмежує час безперервної роботи з технічними засобами навчання, зокрема комп’ютерами, планшетами, іншими гаджетами. Водночас тривалість навчальних занять, визначена ст. 10 Закону України “Про повну загальну середню освіту", лишається незмінною.
У зв’язку з посиленими протиепідемічними заходами 8-24 січня 2021 року школи працюють у форматі дистанційного навчання. Він передбачає синхронну та/або асинхронну взаємодію вчителя та учнів під час занять. У синхронному режимі вчитель та учні одночасно перебувають в електронному освітньому середовищі або спілкуються за допомогою засобів аудіо-, відеоконференції.
Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти, який діє з 1 січня 2021 року, передбачає вимоги до організації роботи з технічними засобами навчання, зокрема комп’ютерами, планшетами, іншими гаджетами.
Так, обмежено час безперервної роботи з технічними засобами навчання:
- для учнів 1 класу – не більше 10 хвилин;
- для учнів 2-4 класів – не більше 15 хвилин;
- для учнів 5-7 класів – не більше 20 хвилин;
- для учнів 8-9 класів – 20-25 хвилин;
- для учнів 10-11 (12) класів на 1-й годині занять – до 30 хвилин, на 2-й годині занять – 20 хвилин;
- при здвоєних навчальних заняттях для учнів 10-11 (12) класів – не більше 25-30 хвилин на першому навчальному занятті та не більше 15-20 хвилин на другому навчальному занятті.
Отже, тривалість навчальних занять, визначена Законом “Про повну загальну середню освіту", зберігається: 35 хвилин для 1 класу, 40 хвилин для 2-4 класів, 45 хвилин для 5-12 класів. Обмежується лише час безперервної роботи з комп’ютером для уникнення ризиків для здоров’я.
Наприклад, для учнів 5 класу час безперервної роботи з комп’ютером становить максимум 20 хвилин. Цей час вчитель може використовувати для синхронної взаємодії (онлайн) – для пояснення або загального огляду матеріалу навчального заняття, практичного закріплення вивченого, застосування інтерактивних прийомів навчання, перевірки результатів навчання тощо.
Решту часу навчального заняття – 25 хвилин – вчитель організовує роботу в асинхронному режимі, тобто офлайн, без комп’ютера. Учні можуть виконувати вправи у робочому зошиті, працювати з текстом і завданнями у підручнику, виконувати творчі завдання тощо. Також наприкінці заняття вчитель може повернутися до режиму відеоконференції (для обговорення виконаних завдань, рефлексії, роботи з електронною освітньою платформою тощо).
Санітарний регламент передбачає, що під час роботи з технічними засобами навчання обов’язковим є проведення вправ з рухової активності та гімнастики для очей.
Важливо також, що не кожне навчальне заняття обов’язково проводиться з використанням синхронного режиму взаємодії вчителя та учнів. Школа може скласти розклад занять, згідно з яким деякі заняття проходять лише асинхронно. Відповідно до Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти, не менше 30% навчального часу, передбаченого освітньою програмою школи, має організовуватися в синхронному режимі.
Водночас рівномірність розподілу цього часу між різними навчальними предметами і доцільність чергування занять з використанням синхронного та асинхронного режимів забезпечує керівник закладу освіти.
Нагадаємо, протягом першого місяця роботи онлайн-платформи “Всеукраїнська школа онлайн” з моменту запуску 11 грудня 2020 року її відвідали понад 2 млн користувачів, які взаємодіяли з платформою майже 5 млн разів.
16.01.2023
14.12.2022
Підтримка батьків та дітей під час війни
СОЦІАЛЬНИЙ ПЕДАГОГ ПОРУЧ!
Для педагогів:
- Як говорити з дітьми про війну !
https://ye.ua/syspilstvo/58272_Yak_govoriti_z_ditmi_pro_viynu_%E2%80%94_poradi_psihologiv.html - Як організувати роботу з учнями та їх психологічну підтримку в умовах війни
https://www.pedrada.com.ua/article/3054-yak-organzuvati-robotu-z-uchnyami-ta-h-psihologchnu-pdtrimku-v-umovah-vyni
Порадник для вчителів “Активності для учнів та учениць у бомбосховищах шкіл”
Порадник розроблений громадською організацією “Культурна платформа Закарпаття” спільно з громадською спілкою “Освіторія” в межах ініціативи “Спільно до навчання”, яку Міністерство освіти і науки України реалізовує разом із Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) в Україні за підтримки Першої леді України.
Збірка пропонує низку активностей для різних вікових груп, які педагоги та адміністрація закладів загальної середньої освіти можуть організувати для дітей, щоб допомогти їм емоційно та фізично впоратися з перебуванням у бомбосховищі під час повітряної тривоги. Тут і перший стендап, і створення музики, і навіть «наскельні» малюнки.
Порадник для вчителів “Активності для учнів та учениць у бомбосховищах шкіл”
ШАНОВНІ КОЛЕГИ! ПАМ’ЯТАЄМО!
БУЛИ У ВАС ЗАВЖДИ Є ВИ.
І саме ви можете бути для себе надійною опорою та підтримкою в складний момент.
Саме тому рекомендації переважно фокусуються на розвитку навичок САМОДОПОМОГИ.
НИЖЧЕ ПРОПОНУЄМО ПІДБІРКУ КЛЮЧОВИХ РЕКОМЕНДАЦІЙ ХАБУ СТІЙКОСТІ З ТЕХНІКАМИ ЕМОЦІЙНОЇ САМОРЕГУЛЯЦІЇ.
Все те, що дозволяє “стишити” надмірні емоції і фізіологічні реакції, опанувати себе і зосередити фокус на важливому.
• Під час панічної атаки: https://bit.ly/3sNuCZL
• 5 технік “стишення”: https://bit.ly/37ZQKZI
• Коли “ніч найтемніша_ — як підтримати себе*: https://bit.ly/3a5fH6F
• Техніки для активізації: https://cutt.ly/XCln9MS
• Ступор під час надзвичайної події: https://cutt.ly/NClmqwJ
• Сильний тремор: https://bit.ly/3LCHSY0
• Якщо у людини поруч — істерика https://cutt.ly/nCkMMdE
• Якщо емоції “зникли”: https://cutt.ly/bClmibl
• Ненависть і гнів…як опанувати? https://cutt.ly/qCkMhMd
ПРАВИЛА ПРОВЕДЕННЯ ПІДТРИМУЮЧОЇ БЕСІДИ З КОЛЕГОЮ
(відеоматеріал)
🔰🔷Підготували_ методисти Донецького обласного навчально-методичного центру психологічної служби системи освіти
👇ПОСИЛАННЯ ДЛЯ ЗАВАНТАЖЕННЯ МАТЕРІАЛУ!
https://drive.google.com/file/d/13vfTSzcSz5rXjQgPpWGfKoq-6uEe_Ykj/view?usp=sharing
Для вчителів
9 типів вчителів на будь-якій педраді
Який рівень вашого інтелекту?
Перевірте свою логіку!
Чи можете Ви стати космічним туристом?
Методика виявлення комунікативних та організаторських здібностей
Тест "Оцініть свій творчий потенціал"
Немає коментарів:
Дописати коментар